Heatnordics allmänna köpvillkor
Samtliga priser som anges på Webbplatsen är i kronor och inklusive mervärdesskatt (moms). Den totala kostnaden för din beställning beräknas automatiskt baserat på dina val och presenteras innan du slutför din beställning.
Klarnas betalningsalternativ
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
- Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här .
- Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
- Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
- Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här .
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy [LINK].
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy .
Om du gör din beställning före klockan 12:00 på förmiddagen skickas produkten/produkterna ut enligt nedan:
Bring – Alla paket under 35 kg skickas med Bring från vårt lager mån, ons, fre.
DSV – Alla paket över 35 kg skickas med pall varje dag.
OBS: Avvikelser kan förekomma vid hög belastning på lager och eller förseningar hos fraktbolag. Om en vara har oss medvetet avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Paket till ombud – Fri frakt över 500 kr
Du hämtar paketet på Brings serviceställe. Vilket serviceställe paketet levereras till bestäms helt av fraktbolaget. Frakttid 1-3 dagar.
Paket som inte hämtas ut ligger kvar på ombud i 14 dagar innan det returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-
Paket till företag – 149 kr
Paketet levereras ända fram till dörren och någon måste vara på plats för att ta emot varan. Leveranstiden varierar beroende på företagets postnummer. 1-3 vardagar från vårt lager till din närmsta inläsningscentral. Utkörningen av ditt paket beror på vilka dagar fraktbolaget har utkörning till företagets postnummer.
Hemleverans på pall – Fri frakt över 500 kr
Leveranstiden varierar beroende på ditt postnummer. 1-3 vardagar från vårt lager till din närmsta inläsningscentral. Utkörning av din försändelse beror på vilka dagar DSV har hemleverans till just din bostad. DSV ringer upp er dagen innan och bestämmer tillsammans med er en dag och tid som passar er. Observera! Om du väljer att din försändelse ska stå längre än 3 arbetsdagar på terminalen ifrån den dagen du blir aviserad/uppringd så tar DSV ut en magasineringsavgift på 350:-/dag som faktureras till er i efterhand.
Hämta i butik Uppsala – 0 kr
Hämtas i en av våra butiker: Gamla Uppsala 17, 755 94 Uppsala. Tel: 076-863 96 34 Du får ett SMS när dina beställda varor är redo att hämtas.
Hämta i butik Nyköping – 0 kr
Hämtas i en av våra butiker: Spelhagsvägen 6, 611 31 Nyköping. Tel: 073-676 24 14 Du får ett SMS när dina beställda varor är redo att hämtas.
Lagstadgad ångerrätt och förlängd ångerrätt genom ”öppet köp”
När du som konsument handlar varor på internet har du normalt 14 dagars ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Vi har valt att genom ”öppet köp” förlänga din lagstadgade ångerrätt till 30 dagar. Detta innebär att du har rätt att frånträda köpeavtalet, inom 30 dagar (istället för 14 dagar) från det att du tagit varan i fysisk besittning eller, vid beställning av flera varor, från det att du tagit den sista varan i fysisk besiktning.
Vill du utöva öppet köp-möjligheten måste du inom 30-dagarsperioden meddela Heatnordic.se om att du vill frånträda köpeavtalet och därefter returnera produkten till Heatnordic.se. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig och att produkten är helt oanvänd. Se avsnittet gällande Retur för mer information om hur du registrerar din retur och returnerar din produkt för att på snabbast sätt slutföra ditt returärende.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Vi lämnar minst 2 års garanti på alla produkter, och vid problem med en produkt inom garantitiden så ersätter vi denna med en ny likadan produkt och returnerar den defekta produkten, Frakt och returkostnaden betalar HeatNordic.se. Vissa produkter gäller längre garantitid, detta står då angivet i produktbeskrivningen.
Undersökning av produkt ska göras direkt vid leverans för att kunna reklamera fraktskadade eller saknade produkter. Om produkten är skadad vid leverans så behöver du direkt meddela oss på info@heatnordic.se. Vänligen bifoga bild på emballage och skadan på produkten.
Om du har valt hemleverans utan avisering ställer fraktbolaget bara av dina produkter. Om det då är en fraktskada på din produkt blir det svårt att gå vidare med detta. Fraktbolaget motsäger sig all ansvar för produkterna de lämnat av utan avisering.
För serviceärende, kontakta HeatNordics kundtjänst. Vänd dig i första hand till info@heatnordic.se. För lättast hantering, se till att ha ditt ordernummer nära till hands.
Undersökning av produkt ska göras direkt vid leverans för att kunna reklamera fraktskadade eller saknade produkter. Om produkten är skadad vid leverans så behöver du meddela oss på info@heatnordic.se. Vänligen bifoga bild på emballage och skadan på produkten. Om du har valt hemleverans utan avisering ställer fraktbolaget bara av dina produkter. Om det då är en fraktskada på din produkt blir det svårt att gå vidare med detta. Fraktbolaget motsäger sig all ansvar för produkterna de lämnat av utan avisering.
Eventuell kostnad för frakt och undersökning kan begäras av HeatNordic för det fall en returnerad produkt visar sig vara felfri alternativt att skadan annars inte omfattas av HeatNordics ansvar. HeatNordic ansvarar för fraktkostnaderna i samband med reparation vid en korrekt reklamation gjord inom garantitiden eller den lagstadgade reklamationsfristen. Kontakta HeatNordics kundtjänst på info@heatnordic.se för att initiera ditt serviceärende.
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt dataskyddsförordningen GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om dig.
I tillägg därtill kan du när som helst begära rättelse, blockering eller permanent borttagande av dina personuppgifter i den mån dessa är inkorrekta. Vi noterar dock att för det fall vi är skyldiga enligt lag att lagra dina uppgifter, kan uppgifterna enbart blockeras.
Du är välkommen att kontakta oss på info@heatnordic.se om du vill utöva dina rättigheter enligt ovan eller har frågor angående våran Private Policy.
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
Dina åtagande vid retur är att varan måste vara i nyskick och alla tillbehör skall finnas med vid retur. Det är tillåtet att testa produkten utan att det påverkar produktens art, egenskaper eller funktion. Om produkten bedöms som mer än testad eller om tillbehör saknas kommer vi att neka returen. Produkten skickas då tillbaka och fraktkostnad kan tillkomma.
Reklamation – Om produkten anses som reklamation tar vi tillbaka den till vårt lager och en tekniker får titta på produkten. Om då produkten fungerar felfritt så kommer vi att debiterar för fraktkostnaden samt att vi skickar tillbaka produkten till dig. Om det är fel på produkten kommer vi att skicka ut en ny produkt samt att vi står för alla fraktkostnader.
Ångerrätt – Om du vill returnera en produkt pga felköp så får du stå för fraktkostnaden själv. Vi kan hjälpa dig med detta men då kommer det ett avdrag på återbetalning för fraktkostnaden. Vi hjälper dig enklast med returer via mejl på info@heatnordic.se
När din retur kommit till vårt lager och vi har gått igenom din produkt kommer vi att göra en återbetalning. Se även konsumentverket gällande distansavtalslagen & E-handel.
Returer måste skickas med företagspaket direkt till vårat lager i-invest AB, Stockvägen 4, 61175 Enstaberga, paket som skickas till ombud/utlämningsställe hämtar vi inte ut.